Hvem hadde trodd at vi skulle øke omsetningen med 70% i coronatiden?
«Det er i motbakke det går oppover» – Sa bestemora mi.
12. mars 2020 er en dato vil alltid vil huske.
Vi hadde stort innsalg for 2020 – både ledere og selgere var fornøyde med årets innsalg og vi satte nye rekorder.
Vi stupte rett inn i en periode med frykt, redsel, usikkerhet og vantro. Corona – en pandemi – skulle det stoppe oss ?
Etter en måned vandring i skogen med min kjære ektemann og partner in crime, hadde vi 2 valg:
Gi opp – vente til det går bedre, sitte hjemme og ha møter med selgerne våre på teams eller snu tanke rekka og satse.
Hvis valget er å utvikle, eller avvikle – eller i hvert fall ligge og vente, så valgte vi å utvikle.
Vi tok våre ansatte tilbake på jobb – med strengt smittevern – i turnus på jobben.
Vi bestemte oss for å pusse opp forretningsbygget vårt – bruke penger, istedenfor å spare penger. Markedet måtte jo bare bli bedre.
Vi handlet alle materialer lokalt, og Vidar som jobbet som selger – ble med Øyvind og snekret på bygget vårt.
Når de var ferdige, kjøpte vi nytt, tilpasset kontorbygg, fra 1709 – med tilhørende stabbur fra 1717 – på Grøset Herregård.
Gjorde pandemien oss mer kreative?
Ja, så absolutt !
Vi hadde kreative prosesser internt med folkene våre. Vi fikk tanker vi ikke hadde hatt tidligere, og vi testet ting raskere.
Vi fikk avbestillinger for mange millioner, alle som ringte ville flytte på kampanjen sin, eller avbestille den.
Vi selger annonser til Pensjonisten , og på en utgave var vi i budsjett 4 ganger, fikk avbestillinger og fant nye kunder, igjen, og endte utgaven i budsjett .
Slik holdt vi på med flere prosjekter. Og kundene var fornøyd, fordi vi tenkte kreativt, laget nye flater og var mye mer fleksible.
I 2019 solgte vi annonser for 30 millioner, i 2020 solgte vi annonser for 30 millioner og i 2021 gikk vi inn i året med et budsjett på 50 millioner.
Det er 70% økning på noen måneder.
Når vi går ut i sommerferie om noen uker har vi solgt inn mer enn 40 millioner på året. Og er glade for at markedsførere har stor fremtidstro.
Flere nyansettelser og utvidelse av tilbudet vårt.
Vi valgte å ansette vår egen grafiske designer og fotograf, Daniel. Han tar dronebilder, lager annonser og magasiner, han publiserer alt vi selger til de forskjellige nettsidene og tar ut rapporter til selgerne våre.
Vi selger stadig mer til nettsteder, så vi er i ferd med å få veldig god kompetanse på hva som fungerer og ikke til det digitale.
Aldri har vi solgt flere stillingsannonser – mange synes at nisjenettsteder er det beste når det gjelder stillingsutlysninger.
I tillegg har vi staffet opp front-office med flere gode hjelpere for selgerne og oppdragsgiverne våre.
Vi har påtatt oss å fakturere for oppdragsgiverne våre.
Nå tilbyr vi å lage blader, sette magasiner og publisere på nettsteder.
Denne avdelingen vokser!
Vi gjør mer for våre kunder enn tidligere – og det er gøy. Dette har vi tenkt på i flere år, nå gjør vi det.
Fantastiske oppdragsgivere og kunder.
Dette hadde vi aldri klart uten gode oppdragsgivere og kunder som har satset på oss.
Vi tror at godt samarbeide skaper de beste resultatene – og vi er stolte over å ha fått inn flere solide partnere i løpet av det siste året.
Målet vårt er å sette rekorder og det har vi klart på flere titler og utgaver.
Gode medarbeidere er gullet vårt.
Vi har en fantastisk flott bukett med gode selgere og medarbeidere. Vi har ansatt flere dyktige selgere, og gode hjelpere under det siste året, og flere kloke hoder er på vei inn. Målet vårt er å øke omsetningen til kundene våre, dermed må vi ha mange nok på laget vårt, som drar i samme retningen for å nå budsjettene til våre kunder.
Nye mål fremover?
Ja, selvfølgelig – vi ønsker fornøyde og happy kunder. Har vi det, så når vi målet vårt.
- Tjene penger for oppdragsgiver / utgiver.
- Skape verdier for annonsørene våre.
- Jobbe hardt og ha det gøy på jobb.
Jeg gleder meg til alt fremover med dette gode laget her ?
Corona eller ei.
Wenche Huser Sund
«Dagli’ gleder» i Salgsfabrikken