I dag ble de nyeste lesermålingene for norske magasiner presentert av Mediebedriftenes Landsforening (MBL), i samarbeid med Kantar Media. Målingene viser at Pensjonisten fortsatt holder sin posisjon som det ledende eldremagasinet i Norge.
Stabile lesertall
I motsetning til konkurrenten, som har opplevd en markant nedgang i lesertall, holder Pensjonisten stø kurs. Målingene, som ble gjennomført fra juli 2022 til juli 2023, viser at Pensjonisten har et stabilt antall lesere på 317.000, bare en liten nedgang fra 319.000 i den forrige målingsperioden fra 2021 / 2022.
Konkurrent taper terreng
Mens Pensjonisten viser styrke og stabilitet i et utfordrende marked, har nærmeste konkurrent sett en betydelig nedgang i lesertall. I den siste målingen hadde de 194.000 lesere, en nedgang på 10,6% fra tidligere måling med 217.000 lesere.
Annonsepartner med Salgsfabrikken
Pensjonisten samarbeider med Salgsfabrikken for salg av kommersielle annonser. «Dette er gode nyheter for både oss og våre annonsører. I en tid der mange medier sliter, er det positivt å se at Pensjonisten fortsatt holder en sterk posisjon i markedet,» sier Wenche Huser Sund, leder for Salgsfabrikken.
Pensjonisten vil fortsette å levere kvalitetsinnhold og verdifulle annonseringsmuligheter for partnere og kunder, i et landskap hvor lesernes lojalitet blir stadig viktigere.